Tickets doorverkopen via Ticketmaster
Verkoop je tickets door in 3 stappen
Selecteer de tickets die je wil doorverkopen
Kocht je jouw tickets via Ticketmaster, dan kan je deze opnieuw te koop aanbieden vanuit je account.
Bepaal je prijs
Bepaal zelf de nieuwe ticketprijs en zie hoeveel je precies zal ontvangen wanneer je tickets verkocht worden.
Uitbetaald worden
Wanneer je tickets verkocht worden, word je doorgaans binnen 5 à 10 werkdagen betaald via de door jou geselecteerde betaalmethode, op voorwaarde dat we over alle benodigde informatie beschikken.
Hou er rekening mee dat het doorverkopen van tickets voorlopig nog niet voor alle type tickets technisch mogelijk is. Daarnaast kan het gebeuren dat de organisator of promoter van een event ervoor kiest om doorverkoop per event uit te schakelen. In dat geval kan je jouw tickets niet doorverkopen via Ticketmaster.
Probleemloos tickets doorverkopen via Ticketmaster
Wij helpen je bij het beheren van je transactie. Van het bezorgen van de tickets bij de koper van zodra deze zijn verkocht, tot het zorgen dat je wordt betaald, we helpen je bij elke stap.
Bereik meer kopers
Ticketmaster trekt elke dag duizenden fans aan die op zoek zijn naar tickets. Hierdoor bereik ook jij een ruim publiek om snel je tickets verkopen.
Geen verborgen kosten
We geven je een duidelijk overzicht van hoeveel je precies uitbetaald wordt wanneer je tickets verkocht worden, zodat je zeker niet voor verrassingen komt te staan.
Jij hebt de controle
Je kan de tickets die je wil doorverkopen op elk moment terug verwijderen of de prijs ervan aanpassen.
We zijn er voor je
Wanneer je tickets verkocht worden, zorgen wij voor alles - zoals ervoor zorgen dat je tickets bij de koper terecht komen, en jij een zorg minder hebt!
FAQs
Tickets doorverkopen of van een andere fan kopen
Alles over het verkopen van jouw tickets aan / het kopen van tickets van andere fans.
-
Als officiële ticketverkoper, geselecteerd door de organisatie van het evenement, kunnen wij de veiligheid en betrouwbaarheid van het doorverkoopproces waarborgen. We bieden een veilige omgeving voor zowel de organisatie als de koper van tickets.
Het doorverkoopticket krijgt een nieuwe barcode terwijl de originele barcode ongeldig gemaakt wordt. Geen gedoe meer aan de toegangspoort, de legitieme tickethouder komt gegarandeerd binnen.
-
Als je via Ticketmaster België tickets hebt gekocht voor een event waar je zelf niet meer naartoe kan, dan kan je jouw ticket(s) aan een andere fan verkopen. Je kan alleen tickets die in jouw Ticketmaster account staan te koop aanbieden, zodat wij de geldigheid van het ticket kunnen verifiëren.
Vind hier een meer uitgebreide uitleg over het verkopen van jouw tickets.
Als je tickets verkocht worden, worden deze door ons opnieuw uitgegeven. Hier hoef je zelf niets voor te doen.
Heb je jouw ticket(s) zelf via Ticket Transfer ontvangen? Dan is het niet mogelijk dit ticket nog eens te koop aan te bieden.
Opgelet: de mogelijkheid om tickets door te verkopen is niet voor ieder event beschikbaar. Als er geen doorverkoop mogelijk is, dan wordt dit zo steeds vermeld in je account.
Gepersonaliseerde tickets (tickets op naam) kunnen niet aangeboden worden op het doorverkoop platform. Dit is ook zo voor samengestelde tickets, merchandise en zo voort.
Opgelet: Heb je een ticket via ons doorverkoop platform gekocht? Dan is het niet mogelijk dit ticket zelf nogmaals te koop aan te bieden.
-
Tickets kunnen tot maximaal 4 uur voordat het event plaatsvindt te koop worden aangeboden. Afhankelijk van de wensen van de promoter/artiest, of de eventopstelling; kunnen hier uitzonderingen op zijn (doorverkoop kan bvb. vroeger of later afgesloten worden).
Wanneer de doorverkoop sluit, worden alle nog voor doorverkoop aangeboden (niet verkochte) tickets terug in het account van de verkoper geplaatst.
-
Nee. De nieuwe prijs die je vraagt voor het ticket dat je wil doorverkopen via ons platform storten we integraal op het rekeningnummer dat je ons doorgaf.
-
Ons doorverkoop platform is momenteel alleen geschikt voor de verkoop van enkelvoudige toegangstickets. Uiteraard wordt er hard gewerkt aan het verder ontwikkelen van dit platform om ook de doorverkoop van extra items mogelijk te maken.
-
Als je een ticket via ons doorverkoopplatform gekocht hebt, is het niet mogelijk dit opnieuw te koop aan te bieden.
-
Nee, je kan alleen tickets verkopen die op Ticketmaster gekocht zijn en in jouw Ticketmaster account staan.
Opgelet: Enkel tickets die je zelf hebt gekocht kan je verkopen. Het is niet mogelijk een ticket te verkopen dat je via 'Tickets Doorsturen' ontvangen hebt. Tickets kunnen enkel vanuit de oorspronkelijke bestelling, door de originele koper, te koop aangeboden worden.
-
Enkel e-tickets en mobiele tickets kunnen via ons platform doorverkocht worden.
-
Om een ticket te verkopen, heb je een rekeningnummer nodig waarop wij de betaling kunnen storten na het verkopen van jouw tickets.
Als je zelf niet in België woont, maar jouw land wel wordt ondersteund door onze betaalprovider, dan zal je jouw land zien in het landen drop down menu bij het invoeren van je bankgegevens. Je kan hier jouw IBAN-nummer invullen.
Als je in een land woont welke op dit moment niet door onze betaalprovider wordt ondersteund, is het helaas niet mogelijk om jouw tickets door te verkopen via ticketmaster.be. Er wordt hard gewerkt aan het toevoegen van meer landen.
Onze Payment Provider ondersteunt op dit moment de volgende landen:
België
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Ierland
Italië
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Malta
Nederland
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
Portugal
Slovenie
Slowakije
Spanje
Tjechie
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland
-
Je kan het ticket doorverkopen aan minimum €1 tot maximaal de originele aankoopprijs.
Als je extra producten of diensten hebt gekocht bovenop het ticket, dan kunnen deze niet mee verkocht worden of mee in de prijs opgenomen worden.
-
Om uitbetaald te kunnen worden, vragen we je een geldig rekeningnummer door te geven.
We verwerken je betaling direct nadat je ticket verkocht is. Het kan vervolgens wel nog enkele werkdagen duren vooraleer het bedrag vanuit ons betaalplatform, is overgeschreven naar jouw rekening.
-
Tickets die niet verkocht worden, worden door ons niet terugbetaald. Deze blijven van jou om te gebruiken zoals je zelf wil.
-
Van zodra je tickets verkocht zijn, informeren we je hierover via e-mail. We deactivereren je originele tickets en sturen nieuwe tickets door naar de persoon die je ticket(s) kocht. Jij hoeft dus verder niks te doen.
-
Ga gewoon naar 'Aankomende evenementen' en klik vervolgens op 'Mijn profiel' & 'Verkoper gegevens' en voer de nieuwe bankrekeninggegevens in.
Vergeet niet dat je naam en adres moeten overeenkomen met de bankrekeninggegevens die je opgeeft.
-
Voordat de betaling kan worden uitgevoerd, kijkt ons betaalplatform, de informatie na die is doorgegeven op het moment dat je jouw tickets te koop aanbood. Deze extra controle helpt ons om fraude te voorkomen.
-
Als je tickets nog niet zijn verkocht, kan je eenvoudig klikken op de button 'Aanbod annuleren'. Deze button vind je onder je tickets terug in je account.
Tickets die al verkocht zijn, kunnen niet meer geannuleerd worden.
-
Om je aanbod te wijzigen moet je eerst je oorspronkelijke aanbod annuleren en je tickets opnieuw te koop aanbieden.
-
Er zijn verschillende redenen waarom het doorverkopen van jouw tickets (nog) niet mogelijk is:
- Het doorverkopen is voorlopig nog niet voor alle type tickets technisch mogelijk.
- Gepersonaliseerde tickets (tickets op naam) kunnen niet te koop aangeboden worden.
- Woon je in een land dat momenteel niet door onze betaalprovider wordt ondersteund, dan is het helaas niet mogelijk om jouw tickets door te verkopen via Ticketmaster. Er wordt hard gewerkt aan het toevoegen van meer landen.
- Daarnaast kan de organisatie / promoter van een event ervoor kiezen om doorverkoop per event uit te schakelen.
- Kocht je jouw tickets via ons doorverkoopplatform, dan is het niet mogelijk om deze zelf terug te koop aan te bieden.
- Ontving je jouw tickets via 'Tickets Doorsturen' dan is het evenmin mogelijk deze door te verkopen.
- Doorverkoop wordt pas een uur na de reguliere start van de ticketverkoop geactiveerd. Kocht je jouw tickets tijdens een presale, dan zullen deze pas 1 uur na de start van de reguliere ticketverkoop weergegeven worden in het ticketaanbod.
- Het is evenmin mogelijk om tickets door te verkopen als je minderjarig bent. Als je een ticket wil verkopen en je bent nog geen 18, vul dan de gegevens van je ouder of voogd in.
Afhankelijk van het event, kan de doorverkoop op een bepaald ogenblik worden stopgezet.
-
Ga in je account naar de tickets van je aankomende events. In je online account zal je ofwel de knop 'Tickets Doorverkopen' ofwel de knop 'Doorverkoop niet beschikbaar' zien, afhankelijk van de mogelijkheid tot het doorverkopen van je tickets. Ga je naar je account in de Ticketmaster app, dan vind je deze respectievelijke knoppen achter het '+' icoontje.
-
Ja, als de tickets nog niet verkocht zijn, is het mogelijk de prijs nog aan te passen door je tickets uit de verkoop te halen en opnieuw aan te bieden voor de nieuwe (lagere) prijs.
Je kan het ticket doorverkopen aan minimum €1 tot maximaal de originele aankoopprijs.
-
Dit symbool betekent dat een ticket door een andere fan verkocht wordt. Het kopen van zo’n ticket werkt precies hetzelfde als het kopen van een “standaard” ticket op onze site. Alle tickets worden door ons geverifieerd. Het ticket en stoelnummer dat je reserveert, is ook het ticket dat je ontvangt. We garanderen je dus ook toegang met dit ticket.
Omdat de beschikbaarheid van deze tickets afhankelijk is van het aanbod van andere fans, kan deze voortdurend veranderen. Zijn er nu geen tickets beschikbaar? Controleer dit dan later nog eens, wellicht worden er later wel tickets aangeboden.
-
Tenzij een evenement geannuleerd wordt, kunnen doorverkooptickets helaas niet terugbetaald, noch omgeruild worden.
-
Roze stipjes zijn doorverkooptickets, die met andere woorden door fans opnieuw te koop worden aangeboden. Gezien deze fans zelf een nieuwe prijs kunnen bepalen, kan het voorkomen dat de prijs verschilt van andere doorverkooptickets of van reguliere tickets.
Blauwe stipjes zijn tickets uit de reguliere, primaire verkoop. Hierbij geldt een vaste prijs, die wordt bepaald door de organisatie.
Het kan ook voorkomen dat je donkerblauwe stipjes (dit zijn Official Platinum Tickets) of gele stipjes (dit zijn VIP-pakketten) ziet, ook voor dit soort tickets wijken de prijzen af van de reguliere tickets of van de doorverkooptickets.
-
Tickets op ons doorverkoopplatform worden te koop aangeboden door fans. Zij bepalen hoeveel tickets zij opnieuw te koop willen aanbieden. Gezien je deze doorverkooptickets dus rechtstreeks koopt van andere fan is het helaas niet mogelijk twee of meerdere aanbiedingen van fans tegelijk aan te kopen.
-
Na betaling van een ticket op het doorverkoopplatform duurt het maximaal 4 uur voordat het ticket in jouw account staat.
Heb je het ticket na 4 uur nog niet in jouw account staan? Neem dan contact met ons op.
Is er nog geen 4 uur verstreken? We willen je vragen dan nog even te wachten, je zal je ticket hoogstwaarschijnlijk gewoon nog ontvangen.
-
De servicekosten die we rekenen, dekken de kosten van onze dienstverlening, inclusief ons doorverkoopplatform. Wanneer iemand een ticket bij ons koopt, is de prijs die je ziet de totaalprijs, inclusief de servicekosten die al zijn inbegrepen bij de nominale waarde van het ticket. Ticketmaster behoudt geen percentage en heeft geen invloed op de bepaling van de nominale waarde van het ticket. De servicekosten worden gebruikt om de kosten van onze eigen bedrijfsactiviteiten te dekken, bijv. beveiligingstechnologie, klantenservice, kosten betaalleveranciers, BTW etc... Met deze inkomsten kunnen we je de best mogelijke ervaring bieden bij het reserveren van tickets en bij je toegang tot evenementen.