MOBIELE TICKETS

mobile ticket

Mobiele tickets zijn rechtstreeks beschikbaar via de Ticketmaster app of online in je account op Ticketmaster.be. Vanaf nu hoef je dus geen tickets meer af te drukken of moet je niet langer eindeloos zitten scrollen tussen je oude e-mails.

HOE GEBRUIK IK DEZE MOBIELE TICKETS?

Step 1

1. Download de Ticketmaster app of ga naar Ticketmaster.be

Step 2

2. Log in op je account en vind er je tickets terug

3. Tickets doorsturen? Klik op ‘Doorsturen’ of op het ‘plus’-icoontje

4. Je vrienden ontvangen een e-mail om hun tickets te accepteren

5. Laat de tickets vanaf je smartphone scannen bij de toegangscontrole

6. Veel plezier bij je event!

WAAROM ZIJN MOBIELE TICKETS ZO HANDIG?

Tickets zijn direct beschikbaar

Je hoeft niet langer weken te wachten tot je tickets in de bus vallen. Meer zelfs: je tickets zijn vaak meteen na je bestelling beschikbaar in de Ticketmaster app of in je account op Ticketmaster.be! Voor sommige events verschijnen de mobiele tickets evenwel pas later in je account. Maak je echter geen zorgen: op de dag van het event vind je jouw tickets sowieso op je telefoon terug.

Ticket Transfers

Ben jij altijd degene die tickets reserveert voor iedereen? Vanaf nu kan je, na je bestelling, de tickets meteen doorsturen naar je vrienden. Handig als niet iedereen op dezelfde tijd aanwezig kan zijn bij de deur. Lees er hier meer over.

Duurzame keuze

Dankjewel om zo een aantal onnodige printjes te vermijden. De bomen zijn je dankbaar. En wij ook.

TICKETS DOORSTUREN IN DRIE STAPPEN

  • 1. Vind de tickets die je wil doorsturen in je account. Dat kan via de Ticketmaster app of via Ticketmaster.be.
  • 2. Klik vervolgens op ‘Doorsturen’ of op het ‘plus’-icoontje. Selecteer de ticket(s) die je wil doorsturen en voer de contactgegevens van de ontvangers in.
  • 3. Wij versturen een e-mail waarin de ontvangers hun ticket(s) moeten accepteren.

Wil je het doorsturen alsnog annuleren? Als het ticket nog niet geaccepteerd is door de ontvanger, dan kan je nog annuleren. Selecteer het ticket en klik op ‘Annuleer Doorsturen’.

Hoe stuur ik tickets door?

Hoe accepteer je doorgestuurde tickets?

Hoe kan ik het doorsturen van tickets ongedaan maken?

VEELGESTELDE VRAGEN

Mobiele tickets zijn makkelijker, veiliger en duurzamer dan papieren tickets. We hebben alvast enkele veelgestelde vragen erover voor je beantwoord.

Nee, dat kan niet. Een mobiel ticket moet je laten zien in de Ticketmaster app of via Ticketmaster.be in de browser van je telefoon.

Geen zorgen. Als je jouw ticket al eerder bekeken hebt in de Ticketmaster app, dan staat dit automatisch opgeslagen in het geheugen van je telefoon. Je ticket is dus altijd klaar om gescand te worden, zelfs als je geen toegang hebt tot het internet.

Geen zorgen! In dit geval meld je je even bij een medewerker van Ticketmaster of bij de kassa ter plaatse. Zij kunnen aan de hand van je contactgegevens, en eventueel een ordernummer, je opnieuw van tickets voorzien.

Volg deze eenvoudige stappen:

  • Log in op je Ticketmaster account.
  • Selecteer 'Mijn Tickets' en selecteer het evenement waarvan je tickets wilt doorsturen.
  • Klik op 'Doorsturen' (of eerst op het 'plus-icoon' in de app), selecteer de ticket(s) die je wilt doorsturen en vul de contactgegevens in van de ontvanger.
  • Wij versturen een e-mail naar de ontvanger waarmee ze hun tickets kunnen accepteren. Het e-mailadres van de ontvanger moet verschillen van dat van de verzender. De persoon waar je tickets naar doorstuurt, heeft een Ticketmaster-account nodig. Als zij er geen hebben, kunnen ze een account aanmaken wanneer ze de tickets accepteren.
  • Wil je meerdere tickets doorsturen? Vul de contactgegevens van de ontvanger in, klik op 'bevestigen' en daarna op 'meer tickets doorsturen'.

HEB JIJ DE TICKETMASTER APP AL GEDOWNLOAD?

Vind, reserveer en bewaar er vlot en veilig al je tickets. Geen papier, geen PDF, geen gedoe. Dankzij onze mobiele tickets heb je enkel nog je telefoon nodig om bij het event aan de deur te laten scannen.

Download nu de Ticketmaster app