E-tickets

E-tickets is beschikbaar voor bepaalde evenementen. Als E-tickets beschikbaar is als leveringsmethode voor uw evenement, dan zal dit tijdens het uitchecken verschijnen bij de keuzes voor levering.

Vragen & antwoorden

Vraag: Hoe werkt E-tickets?
Antwoord: Het is snel, eenvoudig en handig! Dit is hoe het werkt:

  1. Selecteer
    Kies E-tickets als uw leveringsmethode.
  2. Koop
    Koop uw ticket(s).
  3. We sturen u een e-mail met de link naar uw ticket(s). Om ze op te halen, moet u gewoon aanmelden op Ticketmaster.be en klik op de knop Tickets bekijken & afdrukken op de pagina waar de details van de bestelling staan. U heeft Adobe Acrobat Reader 4.0 of hoger nodig. (Als u dat niet heeft, kunt u het hier gratis downloaden).
  4. Geniet
    Uw tickets zullen aan de ingang van de plaats van het evenement gescand worden. Geniet ervan!

Vraag: Zijn er voordelen aan het kiezen voor E-tickets?
Antwoord: Ja! Levering en gemak.

  1. U heeft uw tickets onmiddellijk, u hoeft dus niet te wachten in de rij aan de kassa of op de post.
  2. U drukt ze af wanneer het u uitkomt.
  3. U kunt ze doorsturen naar andere mensen die naar het evenement gaan zodat zij hun eigen tickets kunnen afdrukken.

Vraag: Heb ik speciale hardware of software nodig om E-tickets te gebruiken?
Antwoord: U beschikt wellicht reeds over alles wat u nodig heeft. Al wat u nodig heeft is…

  1. Printer - U kunt tickets afdrukken met eender welke inkjetprinter of laserprinter (kleur of zwart-wit) met een resolutie van 300 dpi of meer. Gebruik normaal A4-papier voor de beste resultaten. (als u de resolutie/dpi van uw printer niet kent, raadpleeg dan de handleiding van de printer)
  2. Adobe Acrobat Reader 4.0 of hoger. Als u dat niet heeft, download het nu. Het is gratis.

Vraag: Zal dit ticket aanvaard worden voor het evenement?
Antwoord: Ja. Het ticket dat uit uw printer komt is een geldig en wettig ticket.
Bewaar het op een veilige plaats zoals u met andere tickets of met geld zou doen.

Vraag: Wat als ik mijn ticket meermaals afdruk of er een kopie wordt van gemaakt?
Antwoord: Enkel de eerste scan van de barcode van uw ticket zal toegang verleend worden.
Bewaar het op een veilige plaats zoals u met andere tickets of met geld zou doen. Als er meer dan een exemplaar zou opduiken dan zal de barcodescanner de bezoeker verwittigen dat het ticket reeds werd gescand. Als er een geschil is, dan wordt er gekeken naar de naam van de koper die op het ticket staat.

Vraag: Waarom is E-tickets niet beschikbaar voor alle evenementen?
Antwoord: Het zijn enkel de plaatsen waar men de geschikte barcodescanner heeft die deze optie aanbieden.
We werken eraan opdat er meer plaatsen en evenementen zouden deelnemen en de beschikbaarheid wordt elke dag groter.

Vraag: Wat als ik mijn tickets niet kan afdrukken?
Antwoord: Controleer of u zeker beschikt overAdobe Acrobat Reader 4.0 of hoger.
Controleer of uw printer aan staat en dat de kabels aangesloten zijn op uw computer. Controleer of uw printer voldoende beschikbaar geheugen heeft, sluit alle overbodige programma’s. Kunt u nog steeds niet afdrukken? Neem contact met ons op voor hulp.

Vraag: Wat als ik mijn bevestigingse-mail niet heb ontvangen?
Antwoord: Als u uw bevestigingse-mail niet heeft ontvangen, neem dan contact met ons op zodat we u kunnen helpen met uw bestelling.
Uw bevestigingse-mail bevat de link om uw tickets op te halen maar u kunt ze ook ophalen door gewoon aan te melden op uw account van Ticketmaster.be.

Vraag: Wat als mijn tickets gestolen zijn?
Antwoord: Neem contact met ons op en we zullen u helpen met uw bestelling.

Vraag: Wat als de achtergrond van mijn tickets wordt afgedrukt maar de ticketinformatie zoals evenement, plaatsen wordt niet afgedrukt?
Antwoord: Probeer dit -

  1. Open het pdf-bestand in Adobe Acrobat Reader.
  2. Selecteer Bestand en Afdrukken in het menu bovenaan.
  3. In het venster van de printer moet u het vakje "Afdrukken als afbeelding” aanvinken, klik dan op OK.